Automobilklub Kielecki

Automobilklub
Kielecki

Jesteśmy z Wami
od 1936 roku

SKWARNY SUPEROES 7/2014. REKORDOWA FREKWENCJA. WYNIKI.

Temperatura w pobliżu 30tki (czyli skwar) i oczekiwanie na burzę nad Torem "Kielce" w sobotni dzień konkursowego Superoesu nie przeszkodziły we frekwencji uczestników. Na liście startowej rekordowo 123 numery; komu było mało upalnej aury mógł "palić gumy" w ciekawie ułożonej próbie wyścigowej.

Miło nam poinformować, że do Superoesu przystąpiło siedem Pań!, którym tak spodobała się impreza Automobilklubu Kieleckiego, że postanowiły zainicjować powstanie Wyścigowej Ligi Kobiet. Prezes Krzysztof Tutak przychylił się do pomysłu obiecując zorganizowanie wyjątkowego wyścigu kobiecego, jeżeli tylko do startu złosi sie co najmniej 30 pań. W sobotnim pojedynku 58. była Iwona Kaniewska, 97. Iga Dobczyńska, 103. Anna Grzesik a 105. Iwona Kubat.
Ucieczka przed deszczem przyniosła w czterech przejazdach zwycięstwo Rafałowi Grzesińskiemu przed Pawłem Widawskim i Tomaszem Różakiem. Po południu, jak zwykle, z udziałem Prezesa Automobilklubu Kieleckiego Krzysztofa Tutaka, wręczono puchary.

wyniki:

generalka

klasy

 

NAJCIEKAWSZE SAMOCHODY SUPEROESU
Zauważyłam, że macie zamiar opisać najciekawsze samochody startujące w SuperOesie, a ponieważ doświadczenie uczy, że na starego Peugeota nikt uwagi nie zwróci, to chciałabym sama to zrobić, bo:
Peugeot 205 Rallye 1,9, którym startuje Kubatteam :)  to auto z serii 1000 sztuk wyprodukowanej na potrzeby organizacji Pucharu Peugeota w Niemczech. Początkowo myślano o homologowaniu 205 Rallye z silnikiem gaźnikowym 1.3, ale ze względu na koszty (jedna z pierwszych dopłat ekologicznych - gaźnik, brak katalizatora, stosunkowo wysoka moc) postanowiono użyć silnika pochodzącego z wersji GTI Export i CTI, dysponującego wtryskiem i wyposażonego w katalizator, o podobnej mocy jak gaźnikowe 1.3, czyli 102 KM. Jest to, wg naszej wiedzy, obecnie jedyny pozostający w stanie oryginalnym, sprawny i startujący taki samochód w Polsce. :) Silnik naszego samochodu w dalszym ciągu posiada wyłącznie seryjną moc 102KM, która nie pozwala nam na zaistnienie wśród konkurencji z IV, a nawet III klasy. Prawdopodobnie mamy najsłabszy silnik w całej SuperOesowej stawce...Mimo to postanowiliśmy zachować "czystość seryjną". Dla nas ten samochód to nie tylko maszyna do ścigania się - to członek rodziny ze swoim charakterem iwymaganiami :-) Nie można tu zapomnieć, że kierowcą jest kobieta, która razem z mężem odbudowała i własnoręcznie serwisuje Peugeota.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Iwona Kubat

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright @ 2013 AutomobilKlub Kielce. Wszystkie prawa zastrzeżone